Zgoda na przesyłanie informacji handlowej w świetle PKE

By in
271
Zgoda na przesyłanie informacji handlowej w świetle PKE

Nowo przyjęte prawo komunikacji elektronicznej (PKE), którego większość regulacji wejdzie w życie 10 listopada 2024 r. ujednolica kwestię udzielania zgody na przesyłanie informacji handlowej.

Przepis art. 398 PKE oraz art. 26 ustawy przepisy wprowadzające PKE wyeliminują istniejący w aktualnym stanie prawnym dualizm związany z koniecznością osobnego pozyskiwania zgody na przesyłanie informacji handlowej na podstawie ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz zgody na tzw. kanał komunikacji na podstawie prawa telekomunikacyjnego.

Po wejściu w życie nowych przepisów kwestie te regulowało będzie wyłącznie PKE, zgodnie z którym nie można używać automatycznych systemów wywołujących ani telekomunikacyjnych urządzeń końcowych do celów przesyłania informacji handlowej, w tym marketingu bezpośredniego, do abonenta lub użytkownika końcowego, chyba że uprzednio wyraził on na to zgodę. Zgoda taka może przy tym być wyrażona przez udostępnienie przez abonenta lub użytkownika końcowego identyfikującego go adresu elektronicznego w celu przesyłania informacji handlowej na podany przez abonenta lub użytkownika końcowego adres elektroniczny.

Tym samym w celu przesyłania informacji handlowej wystarczające będzie uzyskanie jednej zgody (np. w formie checkboxa) na przesyłanie informacji handlowej na określony kanał komunikacji (e-mail, sms).

54321
(0 votes. Average 0 of 5)