Dostawcy usługi hostingu w razie stwierdzenia przekazania przez użytkowników ich usług nielegalnych treści lub treści niezgodnych z regulaminami korzystania z ich usług, mogą podjąć decyzje o wprowadzeniu ograniczeń. Do stwierdzenia takich treści może dojść tak na skutek działań własnych dostawcy usługi hostingu, jak i zgłoszeń dokonywanych na podstawie przepisów Aktu o usługach cyfrowych.
Ograniczenia wprowadzane w takich sytuacjach mogą mieć różną postać, w szczególności wskazaną przez samego ustawodawcę unijnego:
a) ograniczenia w zakresie widoczności określonych informacji przekazywanych przez dostawcę usługi, w tym usuwania treści, uniemożliwiania dostępu do treści lub depozycjonowania treści;
b) zawieszenia, zakończenia lub innego ograniczenia płatności pieniężnych;
c) zawieszenia lub zakończenia świadczenia usługi w całości lub w części;
d) zawieszenia lub zamknięcia konta odbiorcy usługi.
Co istotne, w przypadku podjęcia decyzji wskazanych w pkt a-d, dostawca usługi hostingu, jeśli zna dane kontaktowe, najpóźniej od dnia ograniczenia, powinien przedstawić zainteresowanemu jasne i konkretne uzasadnienie. Uzasadnienie takie takie powinno mieć treść określoną szczegółowo przez Akt o usługach cyfrowych, w tym zakres decyzji, ich podstawy faktycznej oraz prawnej lub umownej, a także informacji o możliwości odwołania się od niej. Warto zaznaczyć, że ujawnienie tożsamości możliwe jest jedynie, gdy jest to niezbędne do stwierdzenia nielegalności treści, zwłaszcza w przypadkach naruszenia praw własności intelektualnej.
Należy podkreślić, że uzasadnienie należy przekazać nie tylko dokonującemu zgłoszenia, ale i przekazującemu treść – jeżeli treść ta będzie podlegała ograniczeniom. Będzie im przysługiwało odwołanie od takich decyzji.